fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Skräckens natt

Kategori: Allmänt

Förra veckan var det Halloween och det firades med dunder och brak här i Australien. Det är inte på långa vägar lika stort som i USA, men i alla fall större än hemma i Sverige. Barnen går runt och knackar på dörrar och samlar godis och i affärerna kryllade det av outfits och accessoarer att använda. Vi såg självklart detta som ett ypperligt tillfälle att festa till det lite mitt i veckan. Vi började med lite gemensam sminkning och förfest för att sedan ta oss in till stan och fortsätta kvällen med dans tills svetten sprutade. Det var riktigt roligt att gå ut eftersom alla tycktes ha gått in för det riktigt ordentligt. Alla var utklädda, många med riktigt påkostade kostymer. Jag, fattig student som jag är, köpte bara lite fjädrar, målade fyra streck i ansiktet, och drog på mig mina egna indianinspirerade kläder och vipps! Kvällen avslutades bästa tänkbara....
På Mc Donalds.  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: