fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

4 månader

Kategori: Allmänt

Idag, den 7 november, har jag varit i Australien i exakt fyra månader! Det har varit helt underbara månader fyllda med nya gemenskaper och galenskaper. Jag har bott i ett studentboende med tre från början helt okända människor från olika länder. Okej en av killarna jag bor med är fortfarande så gott  som en främling för mig med tanke på att jag bara spenderat cirka 10 minuter med honom sammanlagt under den tiden vi bott ihop. Vi har sprungit på varandra som hastigast i köket, kanske två gånger i månaden, när han kokar upp vatten till sina nudlar. I övrigt har jag blivit god vän med en av mina roomisar, och det känns lite konstigt att flytta ut om tre veckor. Jag kommer att spendera mina sista två veckor i Australien innan jag åker till Thailand (den 16 december) i en lägenhet precis vid stranden. Jag ska hyra in mig i ett rum hos två norskor och en tyska. Det kommer att vara underbart att bara kunna gå direkt ner till stranden på morgonen och dricka en morgonkaffe där.
 
Idag har jag betalat en handpenning på min terminsavgift för nästa termin. Jag kommer med andra ord att studera en termin till vid Uni här. Jag kommer att använda mina "credits" från denna terminen och byta till "Graduate Diploma in Communication". Det är en ettårig utbildning som ger mig ett diplom i juni nästa år. Skulle jag sedan välja att läsa en termin till har jag till nästa jul en Master i kommunication. Det återstår att se hur jag gör. Eventuellt kan jag tillgodoräkna mina kurser härifrån i Sverige sedan och "bara" skriva en D-uppsats för att få en Master. Eller så söker jag jobb och blir vuxen äntligen. Vi får se helt enkelt! 
 
Här bor jag 3 veckor till....
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: