fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Minneslucka

Kategori: Allmänt

Det är två månader sedan förra uppdateringen och det känns som en hel evighet. Det har hänt hur mycket som helst och jag ska försöka sammanfatta tiden så kort och intressant som möjligt. Jag klarade alla mina sista tentor och därmed blev jag godkänd i alla kurser förra året. Jag bestämde mig för att läsa en termin till och bytte därför program på skolan till ett ettårigt program, "Graduate diploma in communication". Jag kan tillgodoräkna alla poäng jag tagit under första terminen, annars hade det aldrig fungerat givetvis. Jag ska läsa följande kurser nästa termin; "Crisis and Issues Management", "Advertising: Copy and Image","Creative Advertising" och "Research Design: Methodology and Literature Review". Den sista kursen är någon supertråkig kurs som jag egentligen redan läst motsvarande på svenska i Halmstad, men är tydligen obligatorisk för att ta diplomet så det är bara att bita ihop... Den ska vara förberedande inför D-uppsats (för dem som väljer att läsa en 3:dje termin, en hel master).
 
I december bodde jag ihop med några vänner i två veckor. Vi bodde precis vid stranden och jag fick verkligen smaka på det riktiga beach-livet i Australien. Det var bara ett tempurärt boende tills jag åkte till Thailand i mitten av december. Jag tillbringade 1,5 månad med min käraste i Thailand och hade det helt underbart. Vi började vårt äventyr i Bangkok några veckor och åkte sedan till Cha-am, Bangkok igen, Hong Kong (Visa-run), Koh Chang och slutligen Bangkok igen. Det hela var ett sätt att fly från den dyra Australiensiska dollarn och leva billigare. Vi träffade även Kalle och några vänner till honom. Det var riktigt roligt att få träffa honom och se bekanta ansikten hemifrån Sverige. Det är nu över sju månader sedan jag lämnade Sverige och det börjar kännas mer och mer avlägset, samtidigt som jag ibland har lite hemlängtan. 
Nu är jag och Theodor i alla fall tillbaka i Australien sedan två veckor och vi har hittat vårt eget boende. Det är en liten mysig lägenhet perfekt beläget, ca 400 meter från Mooloolaba Beach och centrum (bilder kommer inom kort).
 
Skolan börjar om två veckor och jag är helt ledig fram tills dess. Dock är det inte så roligt som det låter eftersom i princip alla jag umgås med redan har börjat skolan. Jag spenderar mina dagar framför TVn, sköter hushållssysslor (ja!), solar, tränar eller handlar diskborstar eller annat nödvändigt... Idag regnar det och jag ska faktiskt iväg och handla två djupa tallrikar för att kunna äta min älskade havregrynsgröt. Ja det är helt klart ett fullspäckat schema just nu.
 
Några bilder från Thailand
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: