fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Dinner student style

Kategori: Allmänt

Havregrynsgröt till frukost och middag - super exciting, som min roomie Aaron sa. Men jag gillar det. Hade en hel vecka när jag bodde i Halmstad när jag nästan bara åt havregrynsgröt, till frukost, lunch och middag. Hade något konstigt sug efter havre (?). Har lite sådana känningar nu igen, kanske håller på att förvandals till en Ponny! Det går ju trots allt att variera tillbehören, blåbär, banan, nötter, olika frön - ja vad som! Min plånbok misstycker inte heller! Jag förstår att mamma kommer bli mörkrädd när hon läser detta.... Lugn, jag äter ett ägg då och då! 
 
Nu är vecka fyra avklarat på Uni och jag har högvis med plugg att genomföra. Det är fortfarande lite svårt att hänga med på lektionerna, men det börjar bli bättre. Har i alla fall inte lika svårt för den australiensiska dialekten längre. Dock bävar jag lite för att skriva den första uppsatsen som ska in nästa vecka.. Att skriva på engelska är en helt ny upplevelse för mig.
 
Idag är det fredag, vilket betyder att det var torsdag igår... Torsdagar betyder "Uni-night", kvällen då alla festar här. Jag tog det dock lugnt eftersom jag hade skola klockan 8 imorse. Ikväll vankas det däremot party... Tror jag. 
 
Här är min nya kärlek som följer mig var jag än går! (Kaffet på skolan kostar en förmögenhet och smakar inte ens gott)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: