fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Skola, flytt och sjukdom

Kategori:

Skolan har börjat och med den även inlämningarna. Jag är i full gång med att skriva på en reklam-uppgift som ska in på fredag. Det är redan vecka fyra i skolan och jag känner mig helt slut. Har varit sjuk sedan skolan började med svullen hals och huvudvärk som vägrar gå över. Jag gick till läkaren för ca två veckor sedan och han gav mig akupunktur! Det skulle hjälpa mot den svullna halsen, huvudvärken och känslan av att vara yr hela tiden. Det hjälpte faktiskt, dock bara för en dag, sedan var jag tillbaka i sängen igen. Gick tillbaka dit förra veckan och fick nya nålar i mig, utan resultat. Ska tillbaka dit imorgon igen. Känns inte direkt som att det hjälper mot förkylningen men det hjälper för blodcirkulationen och känns skönt och avslappnande efteråt. Det är gratis så varför inte utnyttja situationen. Det är lite mer hokus pokus inom läkarvården här i Australien, är min åsikt. Vad jag vet får man inte akupunktur mot förkylning eller influensa på vårdcentralerna hemma. Kanske något att börja med...? Hur som helst tänkte jag påpeka min stela nacke imorgon och förhoppningsvis får jag en nål mot det också! 
 
Förra torsdagen flyttade jag och Theodor till en ny lägenhet i Mooloolaba. Efter att ha upptäckt svartmögel i vår gamla lägenhet sa vi upp den och lyckades hitta en större, finare lägenhet. Ägarna till den gamla lägenheten gav inget intryck av att vilja åtgärda mögelproblemet så vi tyckte det var lika bra att flytta. Vi trivdes bra i övrigt - tills vi hittade TERMITER på alla träytor i lägenheten. Alltså var det skönt att kunna lämna lägenheten och installera oss i en ny, fräsch lägenhet. Nu bor vi på en mysig gata med många cafér och restauranger och ca 200 meter från stranden.  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: