fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Regn?

Kategori: Allmänt

"Varför gillar inte Känguru-mamman när det regnar? För att ungarna leker inne då!", min moster skämtade till det lite när hon var på besök i Sverige i sommras. Och idag kan man undra hur sjutton Känguru-ungarna överlevde det monsunregnet som bröt ut tidigare i eftermiddags. De borde nästan drunknat i sin mammas pung! Hur som helst öste det verkligen ner ett tag. Både åskade och blixtrade. Ovädret hemma i Göteborg kan slänga sig i väggen! 
 
Fredag kväll och jag sitter i detta nu och planerar mina studier. Just det, PLANERAR. Jag kan inte riktigt komma mig för att faktiskt studera, bara i detalj planera hur det ska gå till, när och vad. Alltid något. Förbereder mig ju faktiskt mentalt för den stund då jag faktiskt ska öppna "The Journalist's guide to Media Law". Kursen "The writer and the law" är verkligen ingen lek. Förstår skrattretande lite på både lektionerna och när jag läser kurslitteraturen. Google translate är flitigt använt (och givetvis lexikonet som mamma skickade ner till mig)...! Självklart har kurskoordinatorn lagt ett prov direkt efter lovet också. På måndag bär det av mot Barriärrevet (äntligen!!) vilket innebär att de följande två dagarna kommer innebära... Plugg. Kanske. 
 
Snart ska jag äta majskolv och kolla film. Men först träning! Följer flitigt detta träningsprogrammet just nu: 
http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8
Känns lite fjantigt att stå och hoppa upp och ner i mitt lilla rum... Men jag gillar det! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: