fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Lite svensk mat

Kategori: Allmänt

Jag sitter i detta nu och äter en Lussebulle. Lite tidigt kan tyckas, men oj vad gott. Några vänner besökte IKEA i Brisbane idag och handlade även lite åt mig! Jag beställde två sortes sill, kaviar, knäckebröd, lussebullar och choklad (choklad finns det förvisso här, men de var billiga). Sprang över och hämtade mina saker precis och är så lycklig! Vi pratade om hur löjligt det känns att vara lycklig över sådana här saker, jag menar det är ju inte som att jag äter sill varje vecka hemma i Sverige direkt. Några gånger om året är mer troligt. Men vi misstänker att det är lite underliggande hemlängtan som gör oss så lyriska över så små ting... Nu ska jag i alla fall göra mig en ägg och sillmacka och en macka med ägg och kaviar, mums! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: