fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

Time flies

Kategori: Allmänt

Imorgon startar vecka sju på Uni. Tiden flyger verkligen iväg. Jag önskar att jag kunde bromsa tiden lite, för vipps kommer jag vara hemma i Göteborg igen! Stå på Landvetter med alla packning och känna den konstiga känslan att jag aldrig varit iväg. Precis så kändes det när jag och Hanna kom hem från vår fyra månader långa backpacker-resa 2008 (för FYRA år sedan, tiden flyger verkligen iväg!). Stannar jag här så länge som jag hoppas, minst 1,5 år, så vill jag såklart åka hem någon gång emellan och hälsa på alla. Men jag ver ju tyvärr inte om plånboken tillåter det. Men kanske ramlar jag över en hög med pengar, vem vet. Helst av allt vill jag dock att någon/några därhemma kommer hit och hälsar på mig. Det glädjer mig oerhört att Jessica snart kommer hit till Australien så vi kan ses! 
 
Idag har jag varit på stranden och sedan ätit en jättegod lunch med tjejerna. Varje söndag lagar två av oss mat åt de andra. Det har vi gjort sedan första veckan jag kom hit tror jag. Nästa söndag är det min och Thyras tur för andra gången. Vi får se vad vi lagar för något gott! 
 
Förra söndagen var vi i Noosa som ligger en bit norr om oss. Det var en underbar dag på stranden och i en nationalpark där vi grillade. Vi borde göra dagsutflykter likt den oftare eftersom det finns så mycket att se häromkring.
 
Nu blir det plugg kryddat med kaffe och choklad! Måste muta mig själv för att få något vettigt gjort... 
 
 
Från dagens goda lunch!
 
Det brann någonstans bakom vårt boende när vi kom hem idag... Läskigt! 

Bilder från Noosa förra söndagen:








 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: