fannyinaustralia.blogg.se

Följ mitt äventyr Down Under

En ny vecka i paradiset

Kategori: Allmänt

Efter en mysig helg som bjöd på födelsedagsfest i fredags, ett besök på stranden i lördags och BBQ igår, väntar nu en hektisk vecka med mycket plugg. Jag har en rapport-inlämning på fredag i kursen ”Creative Advertising” och ett prov i kursen ”International Communication” samma dag. Jag är egentligen inte så orolig över rapporten med tanke på att jag spenderat tre år i Halmstad med att skriva rapporter och uppsatser. Men det här är ändå annorlunda. Det är svårt att veta vad de förväntar sig av en, särskilt eftersom jag tycker att instruktionerna är ganska bristfälliga. Även att det ska skrivas på engelska. Rapporten är 20 procent av betyget så det gäller ju ändå att göra hyfsat bra ifrån sig. Provet på fredag är jag skräckslagen inför! Vi gjorde ett ”test-prov” förra veckan där jag fick underkänt (med god marginal). Dock helt oförberedd… Men jag brukar ju lyckas klara mig, så det ska jag nog göra den här gången också!

Nu ska jag och min rumskompis Aaron strax ta en promenad till mataffären och handla lite. Jag ska även passa på att betala min hyra för några veckor framöver. Fick ett mail idag att jag glömt betala den i fredags. Hoppas inte de ger mig något straff! Skura poolen eller något… Eller en extraavgift, ännu värre! Efter det ska jag nog försöka hitta pluggmotivationen i en riktigt stor kopp kaffe. Även om dammsuga nästan känns mer lockande just nu… Och som alla vet så älskar jag ju verkligen att dammsuga! Märkligt det där, blir alltid väldigt inspirerad att städa när jag vet att jag borde plugga. Ser sådant som jag aldrig skulle ha lagt märke till annars, till exempel att kläderna ligger lite ostrukturerat i garderoben, eller att spegeln ser lite dammig ut... 

 

Lyckades ta en bild på festen i fredags 

Lite bilder från lördagens besök på Mooloolaba beach

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: